Olajcsere (motorolaj)
A legjobb aknán elvégezni az olajcserét, de ennek hiányában se nehéz, csak emelni kell az autót.
(elől, mindkét oldalt, vagy a bal oldalon)
Figyelj a kocsi megfelelő rögzítésére! (kézifék,sebesség,ékelés)
Olajcsere előtt járasd a motort, hogy az olaj felhíguljon kicsit, és könnyebben kifolyjon.
(ekkor a régi olajhoz hozzá is lehet önteni az olajmosó adalékot, ha ki akarod mosni a lerakódásokat)
Vedd le az olajbeöntő kupakját, majd csavard ki az olajteknőből a leengedő csavart.
Ha az olajszűrő házból kifolyt az olaj, könnyebben kiveheted a szűrőt és a gyűrűt.
Várd meg, míg teljesen kifolyik, majd csavard vissza az olajteknőbe a csavart.
Rakd be az új olajszűrőt, és csavard vissza a szűrőház fedelét.
Ezután már beöntheted az új olajat.
Ezután jöhet a reset.
Képekkel illusztrálva ezen a linken olvashatsz:
http://www.unofficialbmw.com/e36/electrical/e36_reset_service_lights.html
Az egyszerűség kedvéért,tömören:
- add rá a gyújtást
- A 7-es és 19-es lábat kösd össze egy kis dróttal, vagy földeld le a 7-est (mivel a 19-es a földelés)
- várj 5-10 másodpercet
- vedd ki a drótot
- kapcsold le a gyújtást
Váltóolaj csere
Hogy minnél jobban kifolyjon az olaj, érdemes menni a kocsival pár km-t, hogy az olaj bemelegedjen.
Első lépésként (akna nélkül) emeld fel a kocsi jobb elejét, és csavard ki a leeresztő csavart a váltóból.
Ereszd vissza a kocsit, hogy az olaj jobban ki tudjon folyni. Ezután csavard vissza a leeresztő csavart.
Egy kb. 2 méter hosszú gumicsövet vezess át a motorteren a váltóhoz,és dugd be a betöltő nyílásba. (Érdemes pár helyen szigetelő szalaggal rögzíteni, hogy ne mozduljon el a cső beöltésnél)
Egy tölcsér, vagy levágott fejű PET palack segítségével töltsd fel a vlálót ddig, míg nem kezd az olaj visszaolyni a cső mellett. (a kocsi vízszintes állapotában)
Ekkor visszacsavathatod a csavart, minden eltávolít, letakarít, és kész is.